magiczne poranki

Wschód słońca, kolory nieba, cisza, wszystko wokół jest spokojne, śpi bądź powoli budzi się do aktywności… Nie ma maili do przeczytania, nie ma wiadomości do odpisania, a nawet o tej porze to nie wypada 😉 To wszystko sprawia, że poranki są wprost MAGICZNE. 

Aby w pełni wykorzystać potencjał tego cudownego momentu dobrze jest stworzyć swój plan i koncepcję na ten czas. Jeśli do takiego planu dodasz intencję, celowość, a do tego będziesz traktować ten czas dla siebie jako świętość, to będzie to RYTUAŁ.

Zapraszam Cię na 8 tygodniowy plan, który sprawi, że pokochasz poranne wstawanie, a każdy dzień rozpoczniesz z wyjątkowo dobrą energią.

Każdy tydzień to inna medytacja i inne zadanie ruchowe – ćwiczenia. Dzięki temu przetestujesz różne opcje, zobaczysz jak na Ciebie działają. Ważne by wykonywać te praktyki naprawdę codziennie. Po wykonaniu 8 tygodniowego planu, możesz śmiało wracać do swoich ulubionych praktyk lub tworzyć własne np. w oparciu o bazę filmów i medytacji na tej stronie (wpisując w wyszukiwarkę określone preferencje np. czas trwania). 8 tygodni to świetny czas by wyrobić w sobie nawyk, a co więcej zakochać się w nim i czerpać z życia garściami.

Możesz zacząć już dziś od wykonania poniższych ćwiczeń oddechowych i ruchowych.

Możesz wybrać bardziej rozwiniętą formę Magicznych Poranków. Jeśli zależy Ci na rozwoju osobistym, spełnieniu marzeń i realizacji celów.

Od kiedy wykonuję poranne rytuały codziennie wstaję z chęcią i energią. Nieraz idąc spać już nie mogę się doczekać, by wstać i je rozpocząć. Na przestrzeni czasu moje poranne rytuały zmieniały się i wciąż się zmieniają. Zaczynałam od tego, że wstawałam rano, by poczytać książkę – wieczorem zawsze byłam na to zbyt zmęczona. Gdy zainteresowałam się medytacją i oddechem, wszelkie źródła podawały, że najlepszy czas jest właśnie rano, więc dorzuciłam oddech. Skoro oddech to i ćwiczenia – u mnie pojawiły się, gdy nie miałam czasu na swój trening w ciągu dnia co bardzo mnie frustrowało… Afirmacje i pisanie przyszły później. Forma pisania także wiele razy się zmieniała (poniżej przedstawię Ci różne opcje zachęcam do korzystania z danej opcji minimum 30 dni, następnie analizę i wnioski, czy zostaję z daną formą czy testuję kolejną). 

Po przeczytaniu książki “Fenomen Poranka” Hal Elrod mówię WOW! Ktoś pięknie spisał wszystkie rytuały, które wykonywałam w różnych kombinacjach. Od tego momentu wykonuję wszystkie z listy proponowanej przez Hala, ponieważ wierzę w moc i działanie każdej z nich. Mając wypunktowane wszystkie rytuały nie zapominam o żadnym, zwiększając swoje szanse na kolejne pozytywne zmiany i sukcesy.

Swoją drogą zachęcam do przeczytania tej książki, jest napisana w stylu amerykańskim, wręcz hollywoodzkim, jednak jest bardzo inspirująca.

Przepis na magiczny poranek:

Medytacja

Cisza, zatrzymanie, oddech – to pierwsza praktyka Magicznego Poranka. Bardzo zachęcam by ona właśnie rozpoczynała Twój poranek. Prawdopodobnie to jedna z najbardziej znaczących czynności w ciągu dnia, którą zrobisz. Pomoże Ci zwolnić tempo, skupić się na tym co w życiu najważniejsze, zredukujesz stres, wprowadzisz się w odpowiedni stan na resztę dnia i otworzysz się na korzyści płynące z pozostałych praktych Magicznego Poranka. W programie przedstawiam Ci propozycje medytacji prowadzonych – na każdy tydzień inna. Po ukończeniu programu Magiczne Poranki odwiedź dział Spokój i relaks po więcej medytacji prowadzonych.

Afirmacje

Afirmacja to zdanie twierdzące, o pozytywnym brzmieniu, sformułowane tak, jakbyś już to miała/miał, jakbyś już taka była/był, jakby to już się zdarzyło…

Np. “Jestem zdrowa”.” Mam wszystko czego potrzebuję”. “Jestem kompletna”. “Jestem wartościowa”. 

Afirmacje zmieniają  myślenie – przeprogramowują Twój mózg.  Pozwalają zaplanować i rozwinąć odpowiednie podejście oraz postawę w dowolnej sferze życia. Pomagają także odnaleźć bezpieczeństwo i nadzieję. Na początku może Ci się wydać to głupie, ale działają wtedy. gdy czytasz je lub wypowiadasz na głos każdego dnia.

Jak stworzyć własne afirmacje? Oto kilka sposobów:

  • Wypisz  wszystkie negatywne rzeczy o sobie jakie tylko przyjdą Ci do głowy, takie które powtarza Ci Twój wewnętrzny krytyk.  Np. “Nie mam pieniędzy”, “ Jestem wiecznie zmęczona”, “ Nie mam czasu dla siebie”
  • Następnie zamień je na zdania twierdzące o charakterze pozytywnym, bez słowa “nie”. Np. “Obfitość mi sprzyja. Mam boski nadmiar pieniędzy. “, “Mam dużo siły, energii i witalności”, “Dbam o siebie, zależy mi na mnie, jestem dla siebie bardzo cenna”
  • Zapisz czego naprawdę chcesz? np. “Mam świetnie prosperującą firmę”, “Jestem szczęśliwa”, “Zawsze wybieram to, co dla mnie najlepsze”.
  • Możesz wykorzystać także, któreś z moich wspierających afirmacji. Wybierz te, które naprawdę do Ciebie przemawiają. Możesz zmienić słowa, szyk tak, aby były jak najbardziej Twoje.

 

“Wszechświat mnie wspiera”, “Zawsze jestem na właściwej drodze”, “Mam wszystkiego boski nadmiar”, “Obfitość mi sprzyja”, “Spotykam na swojej drodze tylko wspierające osoby”, “Marzę bez granic”, “Mój sukces jest nieunikniony”, “Czuję spokój i pewność”

Wizualizacja

…polega na dokładnym wyobrażeniu sobie co chciałabyś/ chciałbyś zrealizować lub osiągnąć. Oprócz wyobrażenia sobie tego jako obrazu, widoku, dobrze jest także to poczuć czyli wczuć się w swoją wizualizację. Poczuć się tak jakby to już było zrealizowane, jakby to już było prawdą. 

Można połączyć ten punkt z afirmacjami, to znaczy czytając lub wypowiadając afirmacje wyobrażać sobie je i wczuć się w nie.

Możesz stworzyć mapę marzeń i wpatrując się w nią stosować wizualizację.

Możesz włożyć do swojego zeszytu zdjęcie, fotografię, obraz lub przedmiot który łączy się z Twoimi pragnieniami. Gdy patrzysz na ten przedmiot od razu widzisz i czujesz jakby Twoje marzenie spełniło się ….

pisanie

“Cokolwiek zapisiujesz, przelewanie słów na papier jest formą terapii, która nie kosztuje Cię ani grosza”– Diana Raab.

Możesz prowadzić pamiętnik, dziennik, journaling. W formie papierowej lub elektronicznej. Jednak zachęcam do pisania ręcznego – jest w tym coś wyjątkowego… Słowo pisane dużo lepiej działa na podświadomość i nasz mózg.

Oto kilka propozycji:

Dziennik wdzięczności. Zapisuj codziennie minimum 3 rzeczy, za które jesteś wdzięczna/ wdzięczny. Które zdarzyły się w dniu poprzednim lub ogólnie za które dziękujesz że są. Czas ok 3 minuty.

Poranne strony – swobodne pisanie intuicyjne. To praktyka, którą proponuje Julia Cameron w książce “Droga Artysty”. Polega na tym, aby codziennie zapisać 3 strony. Co pisać? wszystko, co Ci przyjdzie na myśl. Możesz narzekać, cieszyć się, marzyć, a nawet robić listę zakupów 😉 Nie myśl o składni, układzie, możesz przerwać zdanie w połowie, tak naprawdę wszystko możesz. To niesamowita okazja zobaczyć co Ci chodzi po głowie. To także świetna autoterapia. Ta forma zajmuje jednak więcej czasu ok 20-60 minut.

Bullet journaling. To pisanie dziennika w formie codziennego odpowiadania na pytania. Pytania można zmieniać i układać pod siebie. Niektórzy prowadzą taki dziennik wieczorem, ale opcja rano też działa. Oto moja lista pytań: Jaki jest mój cel osobisty? Co wczoraj zrobiłam, by go osiągnąć? Jaki jest mój cel zawodowy? Co wczoraj zrobiłam, by go osiągnąć Co wczoraj zrobiłam dla siebie? Za co jestem wdzięczna? Moje AHA!/ WOW!/ Pomysły, Co chciałabym zrobić lepiej niż minionego dnia?

Czytanie

…to najbardziej bezpośrednia forma zdobywania wiedzy i strategii, których potrzebujesz, aby osiągnąć najwyższy poziom we wszystkich sferach życia. Zastanów się jaki jest Twój cel, jakie są Twoje zainteresowania i w ten sposób dobierz odpowiednie źródła które będziesz czytać. Czegokolwiek pragniesz od życia książki pokażą Ci jak to osiągnąć. Mogą być inspiracją, motywacją, nauką itd. W zależności od tego jak szybko czytasz to w 10-15 minut można przeczytać 2 do 10 stron dziennie, co daje nam na przestrzeni miesiąca 60 do 300 stron. Nie chodzi o tempo ani o ilość, chodzi jedynie o porównanie faktu przeczytania i nieprzeczytania. 

Osobiście bardzo lubię książki o rozwoju osobistym. Tutaj znajdziesz listę moich ulubionych książek, które polecam: ”Pełnia Życia” A. Maciąg, ’Potęga Podświadomości” J. Murphy, ”Sztuka Prostoty” D. Loreau, ”Cisza” T.N. Hanh, ”Droga Artysty” J. Cameron, ”Fenomen Poranka” H. Elrod, ”Esencjalista”- G. McKeown, ”4 filary zdrowego życia” dr R.Chatterjee, ”Wezwanie do miłości” – A. de Mello, ”Wszyscy moi ja” – M. Brzeziński

ćwiczenia

Każda forma porannych ćwiczeń jest super! Ćwiczenia wykonywane rano, tuż po przebudzeniu poprawiają życie na wiele sposobów: pomagają się obudzić, rozjaśniają w głowie, dodają energii na cały dzień. Ponadto 15 -20 minut ćwiczeń dziennie to czasowy odpowiednik 2 treningom w tygodniu! A ponieważ systematyczny ruch jest dużo lepszy niż zrywne treningi raz na czas – śmiem twierdzić że poranny rozruch 15-20 minutowy potrafi przynieść więcej zdrowotnych korzyści niż niska codzienna aktywność i tylko 2 treningi w tygodniu.

W programie Magiczne Poranki znajdziesz poranne formy ruchu takie jak: mobility (typowy poranny rozruch), powitanie słońca z hatha joga, fusion flow czyli inspiracja zwierzęcymi płynnymi ruchami a także taniec spontaniczny.

Po przejściu całego programu wyszukaj kategorię ruchu, która najbardziej przypadła Ci do gustu lub testuj inne, by znaleźć idealne rozwiązanie dla siebie. Może być tak, że raz potrzebujesz czegoś spokojnego, a innym razem czegoś bardziej dynamicznego – to zupełnie normalne. Najważniejsze to słuchać siebie. Ten program, czyli wszystkie praktyki z Magicznego Poranka mają Ci w tym pomóc, aby słuchać siebie bardziej.

Jak się do tego przygotować?

  • Nastaw budzik 60 minut wcześniej – to prawdopodobnie najtrudniejsze wyzwanie, ale naprawdę warto!!!
  • Kup ładny zeszyt 
  • Przygotuj miejsce i przestrzeń na poranne rytuały. Gdzie będziesz medytować, ćwiczyć, pisać i czytać? Jak potrzebujesz przygotować przestrzeń, by nie przeszkadzać innym domownikom? 
  • Przygotuj ciekawą książkę
  • Stwórz własne afirmacje – najlepiej zapisz je w swoim zeszycie
  • Przygotuj się do wizualizacji – stwórz mapę marzeń, zastanów się nad tym czego tak naprawdę pragniesz?

Możesz rozpocząć od wprowadzenia tylko jednej praktyki do swojego poranka, a następnie dodawać kolejne. To ile czasu poświęcisz na daną praktykę zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. 

Tutaj przedstawiam przykładowe ramy czasowe Magicznych Poranków:

  • Medytacja: cisza, zatrzymanie, oddech. 10-15 minut
  • Afirmacje 3-5 minut
  • Wizualizacje 3-5 minut
  • Pisanie 3-30 minut
  • Czytanie 10-15 minut
  • Ćwiczenia, ruch 15-20 minut

 

Plan Magicznego Poranka możesz dowolnie modyfikować, jeśli chodzi o kolejność, ilość czasu, którą chcesz przeznaczyć na konkretną praktykę. Jeśli o mnie chodzi, najbardziej lubię zaczynać od medytacji – oddechu. Pięknie wprowadza mnie to w stan wyciszenia, by być bliżej siebie. Następnie czytam swoje afirmacje wizualizując je sobie i wczuwając się w nie. Następnie przechodzę do pisania, później czytania, a na końcu ćwiczę. Od razu po ćwiczeniach idę pod prysznic i zaczynam fantastyczny dzień!!! 

Zapraszam Cię do wspólnej przygody, która odmieni Twoje życie!

Gotowy plan praktyki

na początek zachęcam cię do

ponownego wykonania medytacji:

I Tydzień

medytacja - oddech

poranny rozruch - mobility

II Tydzień

medytacja - oddech

poranny rozruch - mobility

III Tydzień

medytacja - oddech brzuszny (pon., śr., pt., ndz.)

oddech piersiowy (wt., czw., sb.)

poranny rozruch - powitanie słońca 1

IV Tydzień

medytacja - oddech

poranny rozruch - powitanie słońca 2

V Tydzień

relaksacja

poranny rozruch - fusion flow 1

VI Tydzień

medytacja

poranny rozruch - fusion flow 2

Vii Tydzień

medytacja

poranny rozruch - taniec spontaniczny

ViiI Tydzień

medytacja

poranny rozruch - taniec spontaniczny 2